Ostlund dobitnik Zlatne palme

CANNES-for-web

Uručenjem Zlatne palme švedskom reditelju Rubenu Ostlundu za film “The Square” (Kvadart) večeras je završen 70. Međunarodni filmski festival u Kanu, tokom kojeg je prikazano oko 50 dugometražnih filmova.

Nagrade za najbolju glumca i gumicu dobili su Hoakin Feniks za ulogu u filmu “You Were Never Really Here” (Nikad niste bili zaista ovde) britanske rediteljke Lin Remsi, kao i Dajana Kruger za ulogu u “Aus dem Nichts” (Niotkuda), njemačko-turskog reditelja Fatiha Akina.

Film “The Beguiled” (Prevareni), američke rediteljke Sofije Kopole osvojio je nagradu za najbolju režiju, dok su nagradu za najbolji scenario dobila dva filma – “You Were Never Really Here” (Nikad niste bili zaista ovde) britanske rediteljke Lin Remsi, kao i “The killing of a sacred deer” (Ubijanje svetog jelena), grčkog reditelja Jorgosa Lantimosa.

Gran pri je dobio film “120 battements par minute” (120 otkucaja u minutu), francuskog reditelja Robena Kampijoa. Taj film je dobio i Kvir palmu, nezavisnu nagradu za film koji se bavi pitanjima LGBT populacije.

Nagrada žirija je pripala filmu “Nelyubov” (Bez ljubavi), ruskog reditelja Andreja Zvjaginceva.

Predsjednik žirija, španski reditelj Pedro Almodovar izjavio je da je specijalno priznanje povodom 70 godina od Kanskog festivala pripalo glumici Nikol Kidman.

U okviru festivala u subotu je dodijeljena nagrada u sekciji “Izvestan pogled” (Un certain regard), koja je pripala iranskom reditelju Muhamedu Rasulofu za ostvarenje “Čovjek od integriteta”.

Zlatna palma, koja je svake godine unikatna, ove godine ima i 167 dijamanata – povodom obilježavanja 70 godina od Kanskog festivala.

Za tu prestižnu nagradu ove godine se takmičilo 19 filmova.

Festival, koji je trajao od 17. do 28. maja, počeo je projekcijom novog filma reditelja Arnoa Deplešena “Les Fantomes d’Ismael” (Duhovi Ismaila).

Prikazana restaurirana verzija filma “Skupljači perja”

U sekciji “Kan klasik” prikazana je restaurirana verzija filma “Skupljači perja” jugoslovenskog reditelja Aleksandra Saše Petrovića. Taj film je 1967.  dobio Gran pri (Veliku nagradu) žirija Kanskog festivala.

Kanski festival je obilježila i zabrinutost evropske kinematografije prema neizvjesnim posljedicama izlaska Velike Britanije iz Evropske unije  (Bregzit).

Producenti i svijet kinematografije najviše strahuje od posljedica pojačane kontrole migranata po filmsku industriju koja je sada otvorena za cio svijet, kao i od ograničenja u pristupu fondovima EU.

Na festivalu je minutom ćutanja odata pošta žrtvama nedavnog napada u Mančesteru.

“Zaštitno lice” na velikom plakatu ovogodišnjeg festivala bila je italijanska glumica Klaudija Kardinale, dok je voditeljka ceremonije takođe bila italijanska glumica, Monika Beluči.

 

 

Izvor: rtcg.me