Dr. habil. Nataša Drubek-Majer je istoričarka kulture i filmska izučavateljka specijalizovana za kinematografiju srednje, istočne i jugoistočne Evrope. Osnivačica je i glavna urednica časopisa Apparatus: Film, mediji i digitalna kultura u Srednjoj i Istočnoj Evropi – recenziranog, otvorenog naučnog časopisa – kao i izdavačke kuće Apparatus Press, posvećene novim oblicima naučnog izdavaštva. Kao stipendistkinja programa Marie Curie na FAMU-u u Pragu, bila je suosnivačica metode Hyperkino za anotirana filmska izdanja u digitalnim formatima. Kao stipendistkinja programa Heisenberg istraživala je nacističku filmsku produkciju Theresienstadt, kombinujući istoriju filma sa pitanjima etike, istorijske odgovornosti i kulturnog pamćenja. Njen rad obuhvata ranu kinematografiju i propagandne filmove, sa fokusom na jačanju glasova nedovoljno zastupljenih grupa i osporavanju nejednakosti u medijskim i filmskim studijama. Bila je članica žirija na festivalima Karlove Vari, DOCAVIV i Pula. Sa bogatim iskustvom u nastavi i istraživanju širom Evrope, spaja svijet nauke i kinematografije iz kosmopolitske perspektive.
Dr. habil. Natascha Drubek-Meyer is a cultural historian and film scholar specialising in Central, Eastern, and South-Eastern European cinema. She is the founder and Editor-in-Chief of Apparatus: Film, Media and Digital Cultures in Central and Eastern Europe – a peer-reviewed open-access journal – and Apparatus Press, dedicated to new forms of scholarly publishing. A Marie Curie Fellow at FAMU in Prague, she co-developed the Hyperkino method for annotated film editions in digital formats. As a Heisenberg Fellow, she researched the Nazi film production Theresienstadt, combining film history with questions of ethics, historical accountability, and cultural memory. Her work spans early cinema and propaganda films, with a focus on amplifying underrepresented voices and challenging inequality in media and film studies. She has served on juries at Karlovy Vary, DOCAVIV, and Pula. With extensive teaching and research experience across Europe, she bridges the worlds of scholarship and cinema with a cosmopolitan perspective.